Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

torsdag 18 februari 2010

Varför?

Varför är det så svårt att förstå att man får ligga i sängen när man är sjuk utan att "göra något"?

Varför är det så svårt att förstå att åratals av utmattning på gränsen kommer att ta längre tid än en vecka att "bota"?

Varför är det så svårt att förstå att man måste inte leva varje dag med en adrenalin kick för att kalla det att leva?

Varför är det så svårt att förstå att livet förmodligen är långt för oss alla (iallafall en sådan där 80 år)och att just nu är nu?

Varför är det så svårt att förstå att man behöver inte ha tankarna i framtiden utan nu&här? Det sparar ju iallfall en massa onödig energi.

Varför är det så svårt att förstå att jag behöver inte ansvara för vuxna människor-det kan de själva göra och jag kan se till att bli frisk istället?

Jag är iallafall gift med en man som står kvar i det stormande vattnet och ger mig utrymme och tid att få bli frisk och stark igen.Jag får nu den tid jag behöver för att lägga om min livsstil i lugn&ro.

1 kommentar:

Anna-Stina sa...

Ja, det är svårt att ställa om från mönster som man är van vid sedan tidigare, att klara av att säga nej till människor... Men man får inte klandra sig själv heller, det är som sagt svårt att ställa om.