Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

torsdag 19 mars 2009

What a difference a day make..

24 little hours..som de sjunger om..
Vi kastas runt i en berg-och dalbana utan dess like men just nu är vi på väg upp.
Umeå ringde och har nu tolkat bilderna. Cystan är i dagsläget lika stor som i somras innan op men påverkar ej några funktioner i hjärnan så bedömande kirurg menar på att allt är lugnt.
Jag inser än en gång att semantiken är annorlunda. Tolkning; att cystan fyller ut sin kostym till samma storlek som i somras är ingen fara men om kostymen växer (cellstrukturen)så kan det bli fara. Dock menar man att med den typ av cysta som jag har så växer de sakta över år och inget man dör knall fall av...skönt med lite fakta.Dock så ska bilderna tittas på av "min" kirurg när han är åter till jobbet (om ca 14 dagar). För inget svar kunde jag få varför man opererade i somras om min cysta nu är lika stor som då?Jag väljer dock nu att bara leva för jag orkar inte annat och måste lita till expertisen.

Var oxå på uppföljningsbesök hos psykologen och det gav oxå en del nytt så förändringarna fortsätter.

Har fina vännerna G&G med dotter på besök och det ger mig mycket energi och budskapen de har med sig för positiva tankar till mig. Mycket märkligt hur vissa saker bara faller ut helt plötsligt.Jag är fortfarande väldigt trött och sliten och jag önskar ingen att få vara med om min senaste vecka men nu hoppas jag baske mig att saker och ting vänder till det positiva.
Idag var jag tom hungrig;-)Det var någon vecka sedan jag hade lust att äta..ikväll lär jag däcka samtidigt med sonen..

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tänker på dig ofta och försöker sända kraft och kramar i massor! Det känns som om det är er tur att lyckan vänder nu... ta emot all hjälp du kan få, samla kraft!! Många kramar Christina Björnfot

Anonym sa...

Va skönt att du mår lite bättre. Ha en riktigt trevlig helg!

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Ja, det är underligt att bilder kan tolkas olika, då blir man själv förvirrad, och det ska man inte behöva bli som patient, tycker jag! Har du fått se dina röntgenbilder? För mig var det jättebra att få se bilderna, det blev så väldigt konkret varför jag mådde så fruktansvärt dåligt före diagnosen t ex. Och det blir också mer verkligt, det där med att man haft värsta bollen i skallen.

Det låter väldigt bra att din cysta anses ofarlig av läkarna, jag hoppas att du snart ska kunna komma tillbaka till en mer normal vardag.