Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

måndag 22 februari 2010

Ett möte

Ilade till lunch restaurangen på sjukhuset och enda lediga platsen var bredvid en farbror i 80-års åldern. Jag frågade om jag fick slå mig ner och det gick bra.Jag satte mig med ryggen mot övriga och farbrorn undrade om jag inte ville se folket istället för en pelare..Jag skojade till det och sade; jag får väl titta på dig,varvid han skrattade glatt.

Han sökte kontakt och vi började prata väder med tanke på den extrema kyla som var idag-minus 29.Sedan kom bitar ur hans historia..han hade fått något galet med tänderna och varet hade spritt sig upp i hjärnan han hade förlorat sin styrsel i höger hand men efter behandling i Umeå för 12 år sedan så kunde han röra sin arm. Han berättade att han,sin bror och syster hadekommit med rumpan före vid förlossningarna och han grunnade på om detta hade att göra med att hans yngre bror gick bort för några år sedan i en hjärnåkomma och att hans syster låg på äldrevården och ej kontaktbar..dessutom trodde han kansek det faktum att mamma och pappa hans var syskon och skaffat barn kanske hade något med det hela att göra..
Men,nu till det fantastiska, han levde ensam (brorn hans hade bott någon kilometer ifrån,ungkarl han oxå)och sedan han förlorat honom så kände han sig ensam men ändå full av livslust. Han återkom hela tiden till att livet kan vända på en sekund och han var så lycklig över att han fick chansen för många år sedan när varet i hans hjärna höll på att släcka hans liv. Nu hade han kontrollerat sig på stora sjukhuset och var mkt glad att allt såg bra ut men det var ju det där med ensamheten..jag skojade och sa; men du, kärlek är det aldrig för sent för..då rodnade han förläget och skrattade..
Det var en mysig stund,en främling,olika åldrar,olika kön men vi möttes i nuet och jag var så glad när jag gick därifrån att han berättat så öppenhjärtligt och med livslust-ett underbart ögonblick.

Möte två:

Jag träffade min nya aupair idag-hon verkar vara en go och glad tjej och riktigt framåt.

Dagen gick förvånansvärt bra-hjärnan höll till kl 2 ungefär:-)

Dagen avslutas i soffan;-)

Inga kommentarer: