Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

onsdag 4 juli 2012

Åsknatt och första morötterna är skördade

I natt åskade det mellan 23-06 i olika intensitet..läste i tidningsrubrikerna att det varit 11.000 blixtar under natten. Det är fortfarande kvavt och varmt men det är ca 10 grader mindre än värmerekordet. Idag var jag på AMS-fick en tid den 26 juli för en underskrift. Handläggaren var inne men vägrade ta emot mig för underskriften. Ja,ja-vad är väl en bal på slottet? Tur jag har världens snällaste POC på tyska-kursen. Dock sade assistenten som mindes mig väl då jag envisades med engelska vid mina tidigare besök att jag behövde inte känna mig osäker för jag pratar otroligt bra tyska:-) Då blev jag glad då jag annars har en make som korrigerar det mesta jag säger..mitt mål är att bli förstådd och det funkar. Jag pratar numera tyska med alla instanser-jag måste öva och övning ger framgång. Känns bra att jag är på god väg då jag fortfarande har två månader kvar ( 2 kurser) att utvecklas genom.

I em sov jag en stund och det var välbehövligt då jag är trött som en zoombie. Maken avlöste mig och hämtade sedan upp sonen. Pussel,pussel och pussel...
Ikväll har jag huvudvärk och luften står stilla- det har dock "bara" varit 30 idag..fick tillbaka mitt tyskaprov och det hade gått superbra-kul. Sonen fick ett maganfall och jag hoppas det är allt annat än magsjuka. Nu prövas vi på alla fronter;-)
Idag kunde vi inte hålla oss..de var nyfikna på vad som befann sig i jorden:-)




Inga kommentarer: