Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

måndag 16 juli 2012

Snart ikapp

med sömnen..har nu kommit ner i varv, ställt om och svalkan har gjort att sovrummet har sina 21 grader igen..barnen har oxå drabbats av sovmonstret..makens syster som laddade för en icke-sova natt fick vackert vänta på de små som sov till 08!!!Båda två!!Har aldrig hänt tidigare tror jag..en av dem kanske men båda?! Maken och jag visste inte om vi skulle skratta eller gråta men strunt samma-makens syster tyckte det gick så galant så hon erbjöd sig att komma även nu till helgen så kan vi få sova i grannens lägenhet och ta sovmorgon så länge vi vill..vi är otroligt tacksamma!! Det finns en tuff historik (läs 2009) men jag tror vi alla ser en ljusning-mysigt! Jag lät dem sova ut imorse då jag har förhoppningar om att de kan sova lite längre än 05.45 och tänk, 07.20 kom lilla fröken upp. Det är stor kärlek när hon yrvaket plirar och med vingliga kalvben vill bli buren till soffan för att där sakta vakna till liv. Sonen, den skådespelaren, låg kvar och plirade han oxå;-) Dock går maken upp 05.30 men det var ganska skönt att bara få ligga och dra sig lite-bästa stunden på dagen. Jag har idag gjort urbota tråkiga saker som avfrostat frysen då de små ibland glömmer stänga dörren och därför har frysen gått under namnet "antarktis" ett bra tag nu..jag har dock inte orkat och värmen skulle förmodligen förstört all mat som vi hade..nu är det gjort och det är en fräsch känsla att lägga ner matvarorna i rena lådor. Har lyssnat på en föreläsning om Koranen och ska imorgon läsa in mig för att kunna skriva ett paper. Jag funderar oxå på hur jag ska lägga upp min framtid och jag går från olika alternativ om och om igen. Jag försöker dock intala mig att INTE sluta plugga men jag behöver människor runt mig..blir lappsjuk av att plugga på distans..har lite idéer för hösten och håll tummarna!!

Inga kommentarer: