Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

onsdag 4 juli 2012

Börjar bli många nätter nu

utan ordentlig sömn...HATAR detta pissväder där luften står stilla trots öppna fönster..där tempen i sovrummet visar på 27,5 då huset är ordentligt uppvärmt nu. Vi har nu haft (extrem)-värme sedan förra onsdagen och det kommer fortsätta med varma nätter och heta dagar (32grader). Jag hör mig upprepa samma visa som förra sommaren-inte en enda j-a sommar till i wien..men i år är det för sent att göra något åt det.

Dottern är feberfri men får stanna hemma iallafall. Plugget? Kan jag glömma för tillfället. Går inte att läsa på kvällen då hjärnan kokar alt. att läsa under dagen kan oxå glömmas då jag knappt kan plussa 1+1 pga. värmen. Life is great!!Suck..

TILLÄGG:

Har nu fått negativa kommentarer om min klagan, se nedan. Till dig anonyma: detta är min blogg, min dagbok och kanske du bor här i Österrike eller kanske inte, men extremtemperaturer oavsett om det är plus eller minus klarar min kropp inte att hantera. Jag blir sjuk, fysiskt. När sömnen inte blir som den ska blir jag sjuk, fysiskt. Så ja, jag kommer klaga vidare på extremvädret så länge jag påverkas negativt. De som besökt oss under värmeböljorna vill hem, står inte ut. Det är fint väder på en semesterort men i en vardag är det extremt då man måste sköta allt som vanligt. Kan berätta att dagligen i staden har jag sett ambulanser hämta människor som kollapsat så värmen är pressande för den biologiska kroppen- och det är inte de äldre som kollpasat då de flesta är kloka och stannar hemma utan det är yngre som fortsätter sina "vanliga" liv.
Min dotter får feber pga. värmen och att hon lider är inte roligt att se. Så nog med mitt försvarstal-ni som känner mig vet varför jag klagar och ni som inte står ut med klagan och längtar efter sol-res hit eller sluta läs;-)

3 kommentarer:

Jessica - Mamma till Milo o Lia sa...

tycker det låter som att en investering i en AC är en bra ide! Låter jättejobbigt.... Kram!

Anonym sa...

jag följde dig på bloglovin tills nu. Du klagar jämt på värmen. Sluta klaga.... Då behöver du inte klaga på vintern heller när det är ca 30 minus utomhus!

Emilie sa...

Anonym far gärna visa när det hade 30 Minus sist i Wien :) Det blev 20 förra vintern och det var väldigt extremt i ett land där de blir chockade om det blir kallare än minus fem. Men vem vet, det kanske blir minus 30 i ar och Mia är säkert snäll och klagar pa det ocksa ;)