Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

fredag 20 juli 2012

Lördag

Gårdagen blev en mycket trevlig dag då jag fick möjlighet att träffa M i staden och vi hade långlunch. Vi har sett varandra i vimmlet i svenskkolonin men aldrig PRATAT med varandra men det gav mer mersmak och energi..mycket fniss och igenkännanden!
Jag hittade äntligen ett par nya badbyxor på pojkavdelningen. Jag VÄGRAR bikinitrosor med hög skärning utan jag vill ha typ boxershorts- och det fann jag äntligen till endast 14,99 Euro.
Jag är nu också nästan klar med Chopra (men det tar tid och det är med kniven på strupen). Jag fick en fråga vad jag ska bli när jag blir stor (G.W)? Så här är det- att jag pluggar har två skäl: försörjning först och främst och nummer två är att utan en Magister examen i detta land kan du inte bli chef t.ex. Därför stretar jag vidare-hade gärna sluppit men ibland måste man göra saker för att det är så. Dessutom brukar jag tänka att det är förmån att få möjlighet till att studera då flertalet människor i världen aldrig får möjligheten alt. inte har råd (men ibland räcker inte min idealism och det står jag för).

Idag är det leksaksaffären som står på agendan som avslut på en månads gott uppförande. Utan att gå inpå på varför barnen var "tvungna" att peppas för att klara en viss situation med att "bete sig" så har de fått samla blommor och nyckelpigor, en för varje dag som de klarat vara duktiga utan allt för mycket trots. Och-det har de klarat galant och nu är det dags för belöning efter en månads kämpande. Dock kommer vi inte fortsätta med dessa blommor och nyckelpigor då jag vill tro att de kan bete sig utan mutor..får se;-)

I eftermiddag kommer makens syster och imorgon far vi till en riddarborg med massor med aktiviteter för små riddare och prinsessor. Ska bli kul och det är sol utlovat. Vi har ju haft regn nu i två veckor och jag föredrar som sagt detta väder men nu knorrar Österrikarna i varje tidning om hur uselt vädret är..det kommer skifta i mitten på veckan då sol och 29 plus är utlovat igen i någon vecka ( blähh).

Inga kommentarer: