Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

fredag 27 juli 2012

Produktiv

Registrerat mig på kursen som startar om 2 veckor. Fått betyg för mina tre tyska delkurser ( där tredje kursen uppenbart berättar att min lärare inte gillade mig då hon satt 3 i grammatik/ skriftligt trots att jag på varje test skrev betyg 1 alt 2). Skit samma- det är det sista diplomet som räknas ( det som jag ska visa upp för potentiell arbetsgivare så då får jag börja göra läxorna) för den kommande kursen kommer ske i ett extremt läge med 5 barn här och tre parallella universitetskurser..har begärt uppskov med en uppsats tills efter tjejerna åkt hem...vill ju kunna vara med dem när de är här. Handlat byxor till sonen då han lyckats göra hål på alla sina par utom ett..svårt att lappa hål som går runt nästan hela knäna..suck.. Skickat in mitt paper och börjar nu plugga för det datortest jag har på måndag. Sista stressmomentet då de andra testen är PM. Vi har dessutom "badewetter" just nu-urk..imorgon är det utlovat 33 grader och maken ska jobba, barnen och jag far och badar hos svägerskan. Grannen kommer hem i morgonbitti och jag kan överlämna två levande marsvin:-)Lättnad!!Ska bli skönt att slippa städa runt buren och byta strö..bra reminder om varför vi INTE ska ha några husdjur i denna familj;-) Ikväll ska jag förhoppningsvis skypa med barrekompis A-tänk att det är snart 10 år sedan vi for iväg..roligt att få en uppdatering av hennes liv!!Mitt är ju mer känt via bloggen (dock inte allt- har mycket som jag inte lägger ut till allmän beskådan).

Inga kommentarer: