Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

lördag 27 februari 2010

Minnen

Efter en god natt på soffan-ja, stora tjejen och jag sov i storsoffan och inatt lägger sig yngsat dottern där oxå, så for vi och åt lunch på macken (jag verkligen avskyr att laga mat så nu kör jag nödlösningar ett tag framöver) och sedan till gamla huset.
Både Jennifer och jag luktar och känner de gamla minnena vi gjorde där, inte kommer vi ihåg stressen, ilskan, att det var trångt och bökigt med 5 personer i en trea utan vi romantiserade hejvilt:-)
Vi gick till garaget och botaniserade med bland kartongerna och tog alla böcker med oss hem (exet lär bli superglad-not, men han har ju faktiskt 240 kvm, vind och uthus att gömma pryttlarna i).Tänk vad mycket minnen en bok rymmer..jag fick ihop en full kartong med böcker jag ej kan skiljas från och det slår mig-de flesta är på starka kvinno-temat..lämpligt med tanke på de funderingar som jag har..

Var förresten på ett otroligt intressant nätverksmöte i går-vilka diskussioner och vilken kompetens som befann sig i rummet. Vi ska ha en heldags utbildning och utbyta erfarenheter när vi nu jobbar vidare i resp vht med jämställdhets frågor..

Jag och Jen har hunnit prata en hel del, så otroligt viktigt att lyssna till henne och vad klok hon är.
Jo kom hem tidigare idag än bestämt då hon kände sig tussig.
Hon har hela veckan tempat eftersom storasyster var sjuk och fick vara hemma och kolla tv,surfa och läsa, så ville hon oxå-tyvärr visade tempen normal temp så hon har kämpat på:-)Nu har hon höga förhoppningar att hon har feber på måndag:-)
De är roliga de små liven.

Hon var på invigningen av Vinterfestivalen i Östersund igår med en kompis och hon hade en present hem till mig idag-ett guldhjärta med halsband. Kärlek!!
Vilka fina barn jag har, omtänksamma och med humor:-)

Nu ska vi slappa och kolla Melodifestivalen.

Inga kommentarer: