Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

fredag 5 februari 2010

Resrapport GRÖN

Efter hej då och framåt så begav jag mig till flygplatsen.Var där i god tid,shoppade snålfika på Billia men lyxade ändå med en Doppelt Espresso i restaurangen.
Ner till avgångshallen, fann min flight och satte mig ner..
Fick då syn på en man,skitig i ansiktet och klädd i suspekta kläder och med en grön väska-militärväska.
Efter att jag kännt hans blickar (pendlade ett tag mellan att han tyckte det han såg var snyggt(läs mig) men insåg efter ett tag att det var nog min råååssa,hängande Åre-mössa som tilldrog sig hans ögon) så fick jag för mig att vi kanske kände varandra från förr i det militära livet. Dessutom var jag urbota nyfiken om de kanske kom från ett land långt bortifrån så efter en stund efter att boostat mig själv till 100 kg jägarsoldat och stora biceps så klev jag coolt fram och frågade; är ni på mellanlandning från hrrmm..?Nej,svarade ettan medans tvåan lade till..hrrmm..Jaha,sade jag förvånat..Försökte nysta lite mer även om jag vet att operations säkerheten är hög och varför ska man berätta statshemligheter för en smurf i rrååssa Åre-mössa(fast jag hade själv image av jägarsoldat).Frågade vart de jobbade,ettan svarade glatt (ett ställe som jag oxå jobbat på och jag lovar,vi var aldrig svarta i ansiktet av skit, bar cargobrallor och sjalar och hade en svart plåtlåda som bagage) men ettan fick en blick av tvåan och jag insåg att konversationen var nog snart över..Och du då,frågade de..Ja,gift med Kalle Anka (förr i världen hette de som inte fanns något ur Disneys alla figurer-numera har de vanliga namn fast ej sina egna)har 4 barn,Knatte,Fnatte,Tjatte och Snövit.
Dessutom kan jag inte säga vad jag gör i denna stad,ej heller kommande arbetsuppgifter för då måste jag överväga att ta era liv för att ha röjt vår operations säkerhet..
Men,nej..nu hittade jag på-de var inte intresserade av mig och i min sårade stolthet så hittade jag på storyn om MITT nuvarande liv;-)Jag blev påmind om alla de år som jag mött så många "coola" boys,som lägger en filt av myter runt sig själva..fast..de röjer sig själva..som denna etta och två..högt och ljudligt började de diskutera vem de var utsända av,anekdoter från platsen de varit, engelska förstås blandat med svenska i bussen på väg ut till planet-så coola men ack så "barnsliga"..
Det jag förundras över är att jag drogs med-trodde jag vuxit upp och inte reagerade på detta jobb längre..men,tydligen-jag är ej helt klar med det jag upplevde där och då i det militära:-)

Inga kommentarer: