Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

fredag 5 februari 2010

Resrapport BRUN (varning för känsliga läsare)

Jahapp..i brådskan på morgonen så hann jag inte med nummer två och som alla tjejer vet,fina flickor gör inte nummer två och speciellt inte på offentliga toaletter och dyl..så gissa vad som händer,har precis satt mig på planet,känner att det trycker på och inser att..
1. Om jag väntar och en annan passagerare går in före mig så kan jag coolt komma ut och säga;stinker om den som var före mig..men,har jag då otur så kanske den före mig går in och ut på ca 15sekunder och jag kan lova-den tiden klarar inte jag..mer 15 minuter..inser att det är rökt för mig,jag får hoppa över fika och kaffe på planet och sitta med benen i kors trots risken för proppar..
Vilket leder in mig på fler anekdoter från förr,här kommer ett urval av de bästa.

1. Lumpen,i en skog inte alltför långt bort från dig...
Vi var anvisade att använda papptoaletter för att skydda miljön från våran skit-det förorenar tydligen så varje övning hade vi oftast med oss denna papptoalett.
Den var en låda, svart säck och ett papplock för att hålla vissa flyg och fä borta.
Denna dag har det regnat, jag höll mig förstås för att inte behöva erkänna att även jag gjorde DET så när det äntligen blev kväll,all verksamhet lugnade ner sig och mörkret sänkte sig-då ÄNTLIGEN kunde jag ila iväg..Men, puckot före mig hade ej täckt papptoan och när då regnet vräkt ned så förstår ni själva..blöt papp..av med alla militärkläder,vapen under uppsikt,är supernöjd att ÄNTLIGEN få SKITA,böjer mig ned,känner på vägen ned att något är fel men hjärnan hinner inte registrera vad förräns jag sitter på en blöt,hoptryckt papplåda med massor av SKIT under mig-men,inte MIN skit:-(
Ryser fortfarande när jag tänker på det och inte mildrade den episoden min ångest för att kunna göra nummer två..

2. Afghanistan..vi hade en hygienbarack med tre toaletter och tre duschar.
Toaletterna hade mellanrum mellan golv och toadörr,ca 15 cm och likaså uppe på dörren,ca 30 cm upp till taket-kul..inte alls, då vi var ca 35 personer som delade dessa toaletter och igen,fina flickor bajsar inte..dessutom hade vi en afghansk städare,ja,inga kvinnor fick jobba utan bara männen så ur jämställdhets synpunkt härhemma så kan en man städa toaletten (även om min säger att det är inte en mans jobb;-))fast min man får städa ändå:-)som oxå lurade på att komma in och städa..det var som han hade en klocka för när man äntligen hade kusten klar från männen i kontingenten,jamen, då jävlar dök han upp med sina städgrejjor...Kan säga att de flesta av oss hade strul med magen då man inte kunde övermanna sin nojja för att bajsa om någon av kollegorna skulle hoppa in på toan bredvid..

Och nu det bästa,vi tjejer upptäckte efter ett tag att det brände i rump-regionen..efter närmre inspektion upptäckte vi hade fått brännblåsor?!Fattade ingenting men efter ett tag så lyckades vi härleda det till att det var efter att vår städare städat..när vi undersökte det så berättade han glatt att han fått nytt rengöringsmedel (och det var ej från Europa) och det använde han flödigt av-det skulle spädas rejält men det hade han missat..aj,aj..

3. Första daten
På första daten vill man absolut ej behöva göra nummer två..men, om man måste så gjorde jag följande trick..fyllde toastolen med toapapper (för att dämpa plumsen)..problemet var att toapappret i stolen sög upp vattnet,själv satt jag och pressade (kom ihåg minst 15 min för när man dessutom är stressad-då går det inte snabbare)Vad händer?Ingen plums men ack väl stopp i toan..hur sexigt är det på en skala att behöva tala om för killen attman orsakat stopp i toan och ja,det är mina utkrystade rester som flyter ovanpå toappret som satt igen din toastol?
Behöver jag säga; ingen andra date blev aktuell:-)

Nej, nu slutar jag detta bruna ämne och ska luta mig tillbaka och vila en stund på tåget..

1 kommentar:

Emma sa...

hahahaha du e ju bara för härlig du. själv har jag ju ALDRIG behövt göra numer 2;-) för när jag går på toa kommer det upp små änglar ur toatolen och kastar omkring massor av rosenblad... det luktar sååå gott :-p