Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

fredag 25 september 2009

Vitaminkur

Har glömt mitt val kvinna hemma och kände att jag bara blev lägre och lägre i uthållighet och humör,kände mig ganska matt..fick mig att börja fundera och nu när jag har tid så har jag gjort en massiv sökning på internet och hittat följande;

magnesiumbrist kramper,svårt att sova,slappna av,depressiva symptom mm

http://www.vitaminer.nu/pub_docs/documents/VN10.htm

järnbrist (har alltid varit mitt dilemma) ger trötthet och hjärtklappning bl a

B-vitamin brist http://www.b-vitaminbrist.se/index.php?id=817

Fiskolja :Ett resultat av detta är att fettsyrabrist leder till nedstämdhet, oro och ett destruktivt beteende (tell me about it) http://www.naturmedel.org/sidor/eyeq.html

Nu ska jag prova att bygga upp mina depåer-inget av detta är farligt då jag kommer hålla mig inom gränsvärdena.

Min medicindos:

Berocca brus på morgonen+ 6 kapslar Eye-Q (introduktionsfas i 12 veckor)

Magnesium 350 mg + 80mg kalium på kvällen,man kan bli dåsig-efterlängtat då jag ej lyckas varva ner.

Järn får man ej köpa här om man inte har recept så jag ska försöka pallra mig iväg till doktorn och kolla mina värden.

Nu hoppas jag att detta kan ge mig en skjuts på vägen.
Jag har ju fött 2 barn inom loppet av 3 år och dessutom ammat dem i ca 1 år så det kan ju faktiskt vara så att jag ej har tillräckligt med dessa ämnen i kroppen och att det påverkar mig..Tänk om det är så "enkelt" att jag har viss näringsbrist av vissa ämnen?

Inga kommentarer: