Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

måndag 28 september 2009

Placebo eller ej?

Inatt sov jag för första gången på länge mellan ca 22-06.10.
Vaknade en gång vid 05 men somnade om igen:-)Skönt!
Framgångsrecept?Magensium 350g med kalium och en stor kopp citronmeliss/kamomill te.

Dock,imorse så var jag lite orolig och hjärtklappningen gjorde sig påmind igen (har klappat rejält de senaste två veckorna)och jag gick ännu en gång igenom för/nack-delar med Johanniskraut..och bestämde mig,bära eller brista..08.30 tog jag en tablett (425mg) och vid 09 kom jag på att hjärtat klappar tyst:-).

Jag letade delningstid för förväntad effekt efter intag och tydligen så tar det ca 1h innan ev.effekt..åh,vad glad jag blir att det känns bra så här långt. Tydligen behöver man vänta 10-14 dagar innan man har en mer bestående effekt..

Idag ska jag åka hem till familjen. Stressen lär ju slå på men det måste jag lära mig hantera. Syster T finns i bakgrunden att rycka ut om så behövs (hon hade ändå tänkt att stanna med kidsen hela denna vecka oxå) och på lördag så har jag igen tillgång till lilla,fina huset med den underbara trädgården.
Jag är otroligt lyckligt lottad att nu få hjälp att reparera MIG..men,oj,oj vad vi har kämpat (fast åt fel håll).

Imorgon ska jag till Fru Doktor (han vi gått till är en riktig pillertrillare och det vågar jag ej så grannen rekommenderade sin husläkare).

Inga kommentarer: