Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

söndag 27 september 2009

Söndags schnitzel

Idag kände jag hur jag SAKNAR min familj.
Jag kan inte sova bra utan dem (och inte med dem)och tiden går bra långsamt..aldrig är jag nöjd;-)

Men, jag önskar nu få komma hem och försöka i lugnt tempo skapa våra familjerutiner.
Efter att ha kämpat,kämpat så är det inte konstigt att kroppen slår bakut till slut.

Vi har nu oxå utökat vårt nätverk och kommer kunna ha minst en helg i månaden som "vuxentid"-dvs sova ikapp och fundera i tystnaden och våra barn kommer vara väl omhändertagna.Om vi inte gör detta så kommer vi riskera vårt äktenskap och det tror jag inte våra barn skulle uppleva som speciellt positivt. Då är det bättre med pauser där vi kan landa och hämta kraft och barnen får in nya krafter som ser dem och har ork och lust att ge dem nya perspektiv.

Jag har surfat vidare på alternativa mediciner och står nu i valet och kvalet om jag ska börja använda Johannesört för att lyfta blicken och orken litegrand.
Enligt studier så har Johannesört lika bra effekt som vissa SSRI-preparat (och mer effekt än placebo)och biverkningarna är typ minimala..jag känner mig inte deprimerad men är helt slut och kan behöva trigga hjärnans sensorer till lite mer upplyftande höjder..Här tror man oxå mkt på örter/naturläkemedel och dessa förskrivs av läkare och går att köpa på apotek.

Idag gickjag en promenad om ca 45 min (lite vinglig och trött)men sedan kändes det bra och med en schnitzel imagen och en halv bira (och resterna med hem då de är GIGANTISKA) så är lunchen fixad för morgondagen innan jag tar mig iväg till farbror doktorn för blodanalys.

Jag misstänker att jag kan ha sköldkörtel problem(dessutom så har jag konstaterad natrium-brist vilket ska vara snudd på stört omöjligt idag-dock hittade de det i Umeå då salt är otroligt viktigt för signalerna och läkningen i hjärnan efter en op,förmodligen för att jag aldrig lyckats fylla på mineraldepåerna efter toksvettningarna i Afghanistan).
Hoppas snart få svar på vad som felas mig,stress eller biologisk orsak?
Kvällen blir som de andra-karma musik i hammocken innan HP 3:-)

Inga kommentarer: