Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

lördag 3 juli 2010

Vattenkoppor

Eh-sonens små plitor som han vaknade upp med har fått bebisar..nu har ungen ett flertal över hela kroppen och då vi kikat på ínternet så tror vi att det är vattenkoppor. Dock har han ej haft feber och ingen av barnen har tidigare haft denna sjukdom så går det som det "ska" så har vi snart alla 4 sjuka..

Det var kul att bada,alla hade roligt. Gustaf var som ett vattendjur och Livia som badade för första gången förstod inte hur "djupt" det var.
Jennifer (min) fick utskällníng av tre badvakter, först tre gånger på tyska och sedan när de förstod att hon ej förstod tyska så hittade de en fjärde som kunde engelska..
Jennifer hade tänkt att träna lite men se det gick inte-hon fick inte simma längder bland pensionärerna utan de ville att hon skulle bege sig till lekpoolen..Eh-dottern min är van att simma ca 2000 m..jag var inte med utan satt i barnpoolen så hon insåg att det vara bara att lyda det som de sade..kontentan är att dit vill de inte mera..

Hemlige mannen är hemma med kakor, mörk choklad och en flygarjacka till sonen-förstås.. och en förkylning.
Ikväll så avlägsnar jag mig för en alldeles egen kväll och sovmorgon-najs.
Nu får vi se om de tre andra ska bli sjuka oxå..
Just det-igår när tvåan tuggade tuggummi så kom hon och sade; mamma, halva min tand lossnade..ok, efter en stunds vrickande så åkte andra halvan oxå ut och en tand var tappad.

Inga kommentarer: