Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

fredag 23 juli 2010

US Air Force

Internet är otroligt..
Hamnade på en blogg på andra sidan atlanten och tjejen som skriver är en svensk mamma till en kille på snart 3 år som snart ska bege sig in i amerikanska flygvapnet. Hon har skrivit på för 6 år och detta kan innebära att hon sänds utomlands och kan, som jag förstått det, ta med sig make och son, om hon inte sänds till ett land som är i konflikt.

Givetvis så vill jag skriva om detta i bloggen då detta leder till en hel del tankar bl a om jämställdhet för diskussionen hemma har hamnat i att svenska barn kommer få psykologiska men om de är längre på dagis än mellan 9-15, mamman är fortfarande den bärande länken som ska skuldbeläggas. Men- hur blir det för de amerikanska barn som har sin mamma/pappa i krigszon alt i annat land och där föräldern skrivit på för 6 år?Jag tror inte detta är något problem för det finns en förälder till, i fallet med den svenska tjejen-pojkens far som följer med och sköter sonen. För er som jag tycker det är spännande med andra sätt att leva sitt liv så finner ni länken till hennes blogg i min blogglista.

Inga kommentarer: