Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

fredag 16 juli 2010

Varför så extremt?

Nu är det dags för gnällinlägg..JAG STÅR FAN INTE UT men denna jävla värme. Har haft huvudvärk sedan igår och idag är det migränliknande.
Svetten börjar i nacken, rinner ner i trosorna och stannar där men det gör ingenting för knävecken svettas de oxå. Nu minns jag vad jag sa förra sommaren-inte en j-a juli/augusti till i en överhettad lägenhet i Wien;-)
Men-så är det för hemlige mannen måste jobba. Nästa år så är vi i Sverige. Kanske inte norra delen men södra delen för detta är inte människovärdigt. Igår kl 22 hade vi "bara" 32 grader. Najs-näee.
Det kom ett hejdundrande åskväder men inte svalnade det ändå..Idag lovar de 38 grader och imorgon likaså men så ska denna värmevägg vara över för att starta om nästa onsdag.
Det är ok om det är varmt på dagen men nätterna kan väl vara svala så man kan sova..

Igår så var det jag som skulle hämta upp de små. Hade ingen biljett då hemlige mannen "glömt" lämna åkremsan så det blev att jag gick till vår tunnelbana, köpte biljett och tänkta byta till U4 på Karlsplatz. Allt gick bra tills jag kom till Karlsplatz-U4 gick inte pga ingen strömförsörjning. Åka tillbaka "hem", knata upp till busshållsplatsen och där ta bussen till dagis. Gustaf och Livia såg ut som om de hade duschat men-det var svett.
Det jag upptäckte på tunnelbanan (det tåg jag åkte med hade AC) var att när kroppen kyldes ner så skulle jag kunnat somna på fläcken..jag är så fruktansvärt trött efter denna värmeböljas nätter..och jag är inte ensam, humöret dalar på oss alla..

Nu rinner det igen och huvudet bankar..men, 7 personer behöver mat i helgen så det är för frun i huset att ladda styrka och dra iväg med Rutger innan det är över 30 grader igen..

Inga kommentarer: