Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

torsdag 22 juli 2010

Blir tokig

på hemlige mannen. Imorse skulle han upp kl 0515 för att komma iväg på lite skoj med jobbet-jag blir knäpp på att inte få somna när jag vill, att inte få vakna när jag vill..så fort tjejerna far hem på måndag så tar jag barnflickans rum i en vecka. Jag vill styra min tid när jag vill sova och vakna. Jag fattar inte btw hur han klarar sig på så lite sömn för jag gör det inte..behöver mina minst 8h i sträck..

Idag är det snorvarmt igen, 35 grader utlovat. Tjejerna kan ej tas ut och jag orkar inget i denna värme. Tvättar lite och läser lite-lagom aktivitet.
Bokat resan hem och även returresa för en jobbvecka i AT. Billigast att boka T&R och att flyga mellan Sthlm-Ösd. Tåget var mkt dyrare..fattar inte hur SJ tänker men ok..

1 kommentar:

Isabell sa...

Hej! Militaren i sverige ar valdigt olik den svenska. Har sa jobbar man som en vanlig "person" i militaren men har militar uniform, jobbar pa en militar bas och far betalt lika som alla andra med den graden du ar. Som jag ska bli utbildad medical service apprentice, jobba som assistant till en doktor, sa typ nurse. Och det ar det jag skrivit kontrakt pa for 6 ar. Sa jag kommer jobba pa ett Air Force sjukhus pa nagon bas i usa eller overseas. Vara grader ( om man nu sager sa) ar att man kommer in som E-1, sa gar det upp till E-9. Jag kommer ga in som E-3 bara for jag har college och skrev pa for 6 ar. Det ar inte alls latt att komma upp till E-9. Man maste gora mycket prov och sant for varje grad. Och man maste ha varit sin grad i x antal ar innan man kan soka nasta. Om jag laser tva ar till pa college som jag ska forsoka gora, sa kan jag ska till officer school. Och da borjar graderna pa O-1 till O-10. Mycket nformation. Har du fler fragor sa fraga pa. Hur ar det i det svenska flygvapnet?