Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

måndag 13 augusti 2012

Intensivt ...och VG

Två betyg ( av 8 skrivningar) har jag fått: VG dvs. högsta betyg-kul . Nu hoppas jag de andra blir lika lyckosamma. Testet på tyskan kändes helt ok dvs. jag förstod vad jag gjorde. Vi fick dessutom skriva en mindre uppsats, en A4 om ett tema. Hrm..där kan det bli en hel del rödmarkeringar då jag försökte att inte börja med "ich"-meningar hela tiden.

Stortjejerna har spelat fotboll idag och de tyckte det var kul även då det visade sig att de var äldst;-)

Vi ska nu få badewetter i veckan med temp upp till 30 grader men nätterna ser hyfsade ut ialllafall. De små är irriterande då de kräver att bli roade exakt varje minut...nu börjar vi säga ifrån på skarpen att de måste kunna leka själv i någon minut utan ett syskon eller vuxen.
På onsdag är det Feiertag och då far vi till Donauinsel.
På torsdag har jag fått en inbjudan till kalas med de små-det tackade vi ja till!!
På lördag blir det förmodligen poolparty hos svägerskan. Söndag ruhetag men förmodligen blir det bad. Måndag alt.tisdag PRATER med de stora och Time-travel i city. Onsdag är det dags för hemfärd..snyft..och på torsdag kommer E till oss. Då blir det introduktion men jag måste också skriva klart min uppsats. Fullt upp med andra ord!

Inga kommentarer: