Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

onsdag 22 augusti 2012

Lite statistik

Man räknar med 65 dagar per år som kan kallas sommardagar här i Österrike. Det innebär att tempen är över 25 grader. Om ca 90 år kommer sommaren vara ca 100 dagar per år. När maken var ung räknade man med en "hitze"-sväng varje sommar i ungefär en vecka..sedan jag träffade honom har vi haft minst tre sådana varje sommar..en i början på juni, en i juli och en avslutande i augusti. Jag kan inte förbereda mig för jag blir lika överrumplad varje gång och har noll strategier mot dålig sömn och att svettas. NOG, ni förstår säkert...maken har inte alltför många år innan det är dags för pension och vi pratar minst en gång i veckan om vart vi ska flytta..sitta i en betongbunker med högsommarvärme i ca 3-4 månader vill vi inte..Sverige har jag hört ska bli en riktigt regnnation och det är ej heller något alternativ..en bergstopp här i Österrike kanske?

Inga kommentarer: