Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

lördag 2 april 2011

Min systerdotter Julia

Låter hennes mamma berätta själv vad som hänt inatt:

Min systerdotter


Min syster har sedan lilla tjejen föddes hunnit med en magsjuka och nu en blindtarm på storasyster. Min syrras man reser mycket i abetet men var hemma just denna helg.

Jag påminns om när jag skulle skrivas ut från BB med Gustaf så fick jag ett samtal från ettans skola att hon brutit foten. Vi fick ta lillbebisen och fara direkt till hälsocentralen 7 mil bort för att möta upp ettan som fått skjuts dit av skolpersonal. Fadern till ettan var i skogen långt borta så det föll på min lott. På HC kom dessutom Gustafs första "big bajs" och vi hade inte ombyten med så det räckte:-)Vi firade första natten hemma med ettan i gips, tvåan som förskjutits från "lillalillasyster" till storasyster och som försökte allt för uppmärksamhet, en mamma med babyblues och en bebis som skrek:-)Men-det gick det oxå och är nu ett roligt minne i familjen.

Blindtarmen. Inget av mina barn har behövt operera bort den.
Min åkte på juldagen 1987. Jga fick fruktansvärt ont i magen men min moder trodde jag ätit på tok för mycket mat och godis på julafton (och det kunde ha varit så då jag alltid varit mycket glad i mat). Dock så fick jag feber och hade otroligt ont..till slut kollade mamma under mina fötter, tryckte på en punkt (hon var just då mkt inne på något där man hittade kroppen i olika punkter under foten)och sade att; det är nog blindtarmen..Jag tyckte hon var knäpp men ok, vi for till sjukhuset och jag rullades in för op på en gång. Blindtarmen brast när de röde den och tog ut den-jag hade otrolig tur.

Nu fick jag just sms att lillfia är på hemgång. Allt har gått bra!!

Inga kommentarer: