Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

lördag 2 april 2011

PT-första steget

Jag var ju på mitt första besök hos en PT (personlig tränare) i veckan. Blev totalt utdömd;-) Nej då, jag blev vägd, testad i både styrka och kondition. Jag har ju ingen integritet och om jag hänger ut mig själv i bloggen kanske jag skärper till mig;-)

Kondition: kom inte ens in på skalan för kvinnor i min ålder (eller om det var längst ned precis). Övningen var att man skulle gå i en viss takt i 3 minuter på dubbla stepbrädor och tala om hur ansträngande det var. Jag upplevde det inte så ansträngande men konditionen mäts i hur länge det tar för pulsen att gå ner från den puls man fick. Nämnas kan oxå att jag hade en "vilopuls" på 93 när jag startade..har dock kännt mig krasslig i veckan så det kan vara det som gjorde återhämtningen mindre bra men det kan ju oxå vara så att min kondition är kass:-) Men-då kan det bara gå uppåt.

Styrka: Situps-långt över max i min åldergrupp. (tror det var 45 st jag gjorde-samma här man ska göra dem i exakt samma takt och när man börjar missa takten så gills de inte längre. Dvs perfekt tekniska skall de vara). Armhävningar-långt över max i min åldersgrupp. (tror det var runt 45 st här oxå). Det som gäller nu framöver är att stärka min bål, framförallt mitt bäcken som är instabilt.

BMI: 24,9
Fettprocent: 27 (skalan för en kvinna är mellan 20-27,3) Midja: 85 (ohälsa startar på 88)


Nu har jag fått träningsdagbok, kommer träna med pulsklocka (blir dock inte förräns i Wien då vi har klockor där). Jag har fått matschema dvs förslag på frukost, lunch, middag och mellanmål. Jag trodde att jag åt ganska rätt (not) och jag hade koll på mat (not). Då mina schema startar på måndagar så startar jag då-nej, jag smygstartar med mat och promenader i helgen. Hade styrkepass igår. Kan medge att jag var så stolt över min nya snygga instruktörsjacka jag fått av jobbet men då jag gjort mitt test knölade jag ihop jackan;-) Nu är det bara att börja träna kondition. Har min nya fina utrustning för löpning och längtar. Ska testa imorgon då idag är vila. Har dragits med huvudvärk hela veckan men tror det beror på den enorma belastning jag fått utstå i några veckor.

Inga kommentarer: