Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

tisdag 5 april 2011

Personbästa och omtumlande

Det är inte lätt att lämna allt bakom sig. Att sälja sina saker (inte för att jag varit fäst vid mycket)men vi har inget utrymme i Wien. Det är inte lätt att hålla koll på alla abbonemang som ska avslutas, planera sändningar av kartonger, packa och rensa, loppis och avslut i huset.
Där emellan ska jag arbeta 100%, vara mamma till två stora fina tjejer, längta mig sjuk efter två små och blicka in i en framtid där jag inte vet vad som väntar efter
1års studier av tyska. Det kan bli så mycket bättre men det kan också bli så mycket sämre...att inte kunna försörja sig själv, få utlopp för sin kreativitet..dock har jag några uppslag på att skapa själv men jag ska orka också. Min senaste idé har jag lagt på hatthyllan tills jag landat och börjat plugga. Tror familjen behöver något års lugn&ro innan jag börjar ta fart igen. Det kommer bli spännande att läsa vad som hänt mig om precis 1 år-vad tror ni jag befinner mig då i arbetslivet? Eller, kan det vara så att jag tycker det är så roligt att plugga att jag fortsätter min väg upp genom systemet?Eller-har jag hoppat av och hittat något/någon i mitt nätverk som erbjuder något? Hemmafru och bakar bröd dagarna i ända?Om ett år kommer svaret så håll ut;-)

Hursom-idag blev det bowling med laget. Jag slog personbästa, 175p och vann mina tre matcher-kul avslutning på säsongen och min kortlivade karriär i Jämtlandskorpen:-)
Imorgon har jag utvecklingssamtal med min chef och möten. På em ska jag njuta av att klippa håret.

1 kommentar:

Vikkan sa...

Ja, om ett år har du facit i din hand. En spännande om något skrämmande tid har du framför dig.

Kul att du spelat korpbowling. Jag är själv en gammal bowlare. Började spela när jag var 9-10 år och slutade när jag var 15 år. Höll upp tills jag fyllde 25 och spelade i ett par år innan tvillingarna kom. Nu kliar det allt lite i bowlingfingrarna men eftersom det kommer bebis i maj får mina bowlingklot ligga på hyllan ett tag till. Men som min far alltid sa: Lycka är att slå en strike!