Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

måndag 14 mars 2011

Galen måndag

Kände mig pigg och utvilad imorse..i ungefär 1,5 h på jobbet så kändes huvudet som en kärnkraftsreaktor..det är orimlig arbetsbelastning just nu då två stora events står på min agenda. Lugnar dock ner sig om två veckor-hoppas jag;-)
Hade en supermysig helg med ettan. Vi hann prata om både det ena och andra och hon gör mig så stolt. Vi har en klok och empatisk tjej.
Hon hade en träff på kvällen med simklubben. Jag följde med henne då informationen jag fått av käre fadern var att det var info för simgymnasium. Börja ana oråd då alla som var närvarande kunde vara mina barn;-) En tuff tränare kom till mig och undrade försiktgt vilken info jag hade om vad mötet skulle gå ut på..berättade vad jag visste men så var det inte. Det var "prata killar, skapa gemenskap i gruppen och annat som man kan tänka på som tonåring". Lika med-mammor utgå;-)
Tycker de är super i simklubben. De försöker skapa gemenskap i en individualistisk idrott för att skapa samhörighet även om tjejerna tävlar mot varandra. De pratar näring, om hur viktigt det är att äta för att orka..simning innebär att man måste visa sin kropp i baddräkt inför andra men utan rejäl mat kan man inte prestera.
Så klokt!
Min kära vän S har en familjemedlem i Tokyo och det pratade vi om igår. Allt är så bra som det kan vara i en situation svår att förstå för oss som bor på andra sidan jordklotet och matas med medias bilder.
Kände mig usel då jag inte hade koll på att personen faktiskt bor där men jag hade tankarna på annat håll då det stormar i mitt vattenglas-rejält dessutom oxå...är dock så tacksam att de lever.
Nu ska jag snart bege mig till att genomföra ett träningspass light.

Inga kommentarer: