I återberättad form så blir jag endast frustrerad.
Välling ska bort-både för honom och Livia (que?)
Gustaf ska inte "tvingas" till mer lek av oss föräldrar, ej heller läsas för etc men i samma andememning så ska vi få Gustaf till att börja spela spel, läsas för etc. Ungen vill ju inte, kan inte sitta still. Memo vägrar han, pussel vill han inte..Känns som ett moment 22. Han ligger efter i både tal och förståelse-förklarar hans frustration men detta vet vi ju redan.
Jag är inte orolig då alla barn är olika och tycker man kanske kan sänka ribban lite och låta barnen i detta land få leka lite mer innan de ska kunna en massa saker. Tydligen ska han på återbesök i maj och utvärderas igen..blähh..
Handbook on Humanitarianism and Inequality - Chapter 23 - Linguistic
inequality in the humanitarian sector: unravelling English-centric
multilingualism
-
Every two weeks I am going to feature one of the chapters of our Handbook
on Humanitarianism and Inequality which was published in spring 2024. This
week w...
18 timmar sedan
1 kommentar:
Det låter heeeeeeeeeelt galet!!!! Att läsa för barn är bland det viktigaste man kan göra för att de ska få ett bra språk i framtiden! Välling -------har för guds skull inget inget inget att göra med tal eller annat. Det är bara näring.
Vad är det för galningar till logoped!!!
Skicka en kommentar