Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

lördag 5 mars 2011

Myyyss

Sköna lördag!
Jag och tvåan går i mysdress och gör mest ingenting:-) Det finns en massa måsten (läs tvätt,städ etc) men det skjuter jag upp. I eftermiddag ska vi se Trassel med 3D.Jag har aldrig klarat se en tecknad film men tycker nu det är mysigt. Vi har börjat samla Disneys Klassiker till ett litet bibliotek hemma i Wien. De är så fint gjorda och är lagom i hastighet dvs inte snabba bildklipp. Storyn kan vara ganska grym med blod, död och sorg men dessa ämnen finns ju runt omkring oss i livet och desto förr vi närmar oss ämnet desto större beredskap för när det sker i våra liv.
Passet igår gick bra men vad jag tappat i styrka och kondition-det är som det sägs; färskvara. Däremot känner jag sug efter mer träning och hoppas kunna få till tre pass nästa vecka. Är anmäld till spinning och så då mitt eget pass. Saknas endast ett styrkepass.

Jag känner mig ivrig att gör avslut. Det skrämde mig enormt förra året, jag hade ångest över att behöva ta beslut men som alltid så blir det bra så fort beslut är taget. Även om allt inte är planerat och jag har inga garantier. Familjen verkar ha blivit lugnare för det är som det sägs; bättre ett sämre beslut än inget alls. Nu kan vi alla rikta in oss på framtiden då några dörrar är stängda. Häftigt måste jag säga.
Nu står en stor balja kaffe med kexchoklad på schemat-på återsende;-)

Inga kommentarer: