Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

lördag 11 september 2010

Morgon i Wien

Resan gick bra hemåt fast att det startade med en försening på Fröson.
Vi landade 14.15 på Arlanda och min flight gick 14.45 från utrikes. Det vara bara att vänta in sin väska, ta den snabbt, springa över till utrikes och med 13 minuter till godo så stod jag i kön för boarding:-)Svetten rann kan jag lova men å andra sidan gick resan fort;-)

Jag har otrolig ångest när det gäller att flyga, handsvett, kramp i magen, panikkänslor..denna resa gjorde jag något som jag aldrig gjort förut-ett glas rött och alla skump och annat kändes mer som skönt gung..tur jag inte åker för ofta för då kanske man utvecklar en fablesse för rödvin;-)

Hemlige mannen och Gustaf mötte upp upp på flygplatsen och vilken kärlek det vällde fram..min son var alldeles till sig, pussade och kramade och tittade på mig flera gånger som att övertala sig själv om att jag fann i verkligheten. Känslan höll i sig tills vi var tvugna att göra ett kort stopp på affären-då blev känslorna honom övermäktiga och första utbrottet kom:-)
Men-det är helt förståeligt och med lite klok avledning så var snart allt bra igen.
Hemma väntade Livia och hon bara skrek mamma när jag klev in genom dörren. Hon har utvecklats enormt bara på några veckor och det är massor av ord som hon erövrat. Bland annat kallar hon storebror för Doodis (låter som godis).

Natten blev dock mindre bra då storebror vaknade kl 23 (mamman lade sig 21.15-helt slut) och sedan vaknade han vid 02 oxå.Båda föräldrarna hade svårt att somna om och operation fördröjning av Gustaf startade kl 06.45 med att få Gustaf att leka på sitt rum alt ligga tyst i vår säng-eller hur? Funkade inte alls..Hemlige mannen gick iväg till konditoriet och nu har vi just avnjutit familjefrukost-två bråk och massor av spring:-)Allt är som det ska.
Dagen kommer spenderas i sandlådan och med en del städning. Imorgon ska vi försöka ta oss iväg på en lite längre utflykt.

Inga kommentarer: