Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

lördag 18 september 2010

Åter Wien


Vi har haft det fantastiskt i Bad Ischl och Grundlsee.
Vår kameras batteri dog när vi kom till hotellrummet så några bilder från oss finns inte:-(
Vi hamnade iallafall på ett väldigt charmigt litet hotell med spa-en minimal pool men hemlige mannen var stolt. Dock hade jag inga badkläder i Österrike-de är i Sverige så när vi letat igenom lilla Bad Ischl efter badkläder så insåg vi att spa-det blir en annan gång:-)

Vi softade bara på kvällen, vi insåg att vi är trötta småbarnsföräldrar. En film i datorn och sedan var det godnatt. Jag mådde lite kymigt, haft ont i halsen och hostat så natten blev sådär.

Vi hade inga planer för dagen när vi vaknade men då vi fått med oss ett otal broschyrer om Salzkammergut så då bestämde jag att vi skulle åka båt.
The 3-seen-tour (3-lakes-tour) starts at the beginning of the Grundlsee at the shipyard "Gasthof Lindlbauer-Seeklause" (possibilities to get on: "Gasthof Post"From there you will take the motorboat, crossing the 6.5km long Grundlsee to Gössl.After a short walk (approx. 20min.) you'll arrive at the mysterious Toplitzsee. From there another boat will take you to the romantic Kammersee, passing the beautiful waterfalls. There you'll visit the origin of the Traun.
Vädret var sådär mystiskt med låga molnen runt bergen och lagom temp.
Vi åt gott, vandrade i superb natur (lättgånget och fina grusvägar)och bara mös.
Vi var slagna av sjöluften och hög klar luft så kvällen blev en repris på gårdagen-en film och jag somnade nog vid 21:-)
Söndagmorgon frukost och återfärd.
Ni som tar er lite längre på Autobahn-stannat till vid Landzeit och beställ deras Kanadensiska våfflor med jordgubbar..mumma!!
Barnen hade vaknat första natten, Livia en gång och Gustaf två med det hade J löst ut.
De var på dagis på fredagen och natten till idag sov de bra. J fick dessutom en bonus av oss då detta översteg det som står i kontraktet.
De var ruskigt uppspelta när vi öppnade dörren efter bl a ha irrat omkring i 16:e distriktet efter "sprit" men som inte fanns men vi var i en gigantiskt Interspar affär..inte sista gången jag var där..fräscht och mycket att välja på och inte alls dyrt med delikatesser.
Nu ska barnen snart badas, vi gör tidig kväll då det är dags imorgon att hjälpa till som volontärer på ViennaBabyClubs loppmarknad...maken får köra mig och sedan leta reda på de bästa fynden..vi har lite span då snälla J.A tipsade (men som jag tror hon oxå är ute efter;-))Vi får se imorgon vem som får dem;-)!!

Inga kommentarer: