Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

måndag 12 oktober 2009

Uppdatering

Förra veckan blev intensiv..stressigt,mådde ej bra men å andra sidan så visade jag för mig själv att jag klarar mer än jag tror..
Maken följde med till Burnout centret och diagnosen var;utbränd.Jag hade kryss i alla rutor i diagnoshäftet och terapeuten bara skakade på huvudet när jag försökte berätta allt som hänt..normalt sett så har de människor hon möter 1 eller två kryss men inte så mkt livskriser på en och samma gång som för mig.
Hon var klockren och hemlige mannen och jag fick många verktyg att jobba med för detta påverkar hela familjen.
Imorgon ska jag på energi healing (viktigt för mig att lära mig slappna av),dessutom så ska jag försöka vara så fysisk som möjligt (elixia och promenader). Inte vara så "strikt" mot mig själv utan lära om nya mönster. Stöd&support är viktigt men jag ska helst inte lämna familjen utan lära mig strategier i familjen.
Hemlige mannen och jag har ej gjort något bara för oss och jag kan ärligt säga att det knakar rejält i fogarna hos oss..båda inser dock att det är situationen och inte "vi" som har problem..med sjuka barn,kämpa,kämpa och utan nätverk som maken ihärdigt förnekade att vi behövde så betalar vi nu ett högt pris..dock så har vi som sagt lösningar i sikte och försöker vara snälla med varandra och inte anklaga...
Pratade med syster T idag som är helt nere i Gustafs förkylning men hon ställer upp och stöttar maken den vecka jag flyger till Sverige. Känns supermärkligt att jag ska åka iväg själv utan Gustaf eller Livia med mig..skönt oxå för då kan jag verkligen vara nära mina stora.
Själv har jag idag brännande hosta och feber..Livia hostar oxå och då förstår vi att det är ett elakt virus då hon nämligen går på antibiotika..
Gustaf vaknade dessutom i natt i en hostattack som slutade i megaspyan..bara att ta alla sängkläder och pyjamas och tvätta..han sov dock sedan gott vidare..

Inga kommentarer: