Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

fredag 23 oktober 2009

Så har denna dag snart passerat

Livia tog en sovstund ala längre..nästan 3h i vagnen i det fina höstvädret..Lite bättre har hon ätit idag men det är fortfarande lite för lite för min smala unge..
Själv så har hormonerna äntligen gett rätt signaler så nu är röda faran här-långt försenad(har varit hattigt sedan i somras)..stressrelaterat förmodar jag men ändå skitjobbigt att kroppen är så satt ur spel..stress är farligt och jag har läst om skrumpnande amygdala och annat..hoppas bara att kroppen kommer i fas när jag kommer i fas.
Humöret är bättre-nu finns det ju en lösning, förut var varje dag en kamp.
Har fortfarande svårt för frukost men har inte kräkts på flera dagar (peppar,peppar).

Inget hört ifrån neurologen på AKH..nu är det dessutom långhelg i Österrike då måndag är nationaldag..Dr N ska ringa på tisdag och kolla läget med min sängplats.
Nästa torsdag är det dock dags för MRT på detta stället;

http://www.dzu.at/de/m3/institut_ueberblick.htm

Unser Philips Achieva 3.0T Magnetresonanztomograph ist derzeit das einzige 3 Tesla Gerät im niedergelassenen Bereich innerhalb der EU und ermöglicht Einblick in bisher noch nicht routinemäßig darstellbare Details des menschlichen Körpers.
Mit seiner Hilfe lassen sich selbst sehr kleine krankhafte Veränderungen erkennen und befunden. Der kurze Untersuchungstunnel ist auf das Wohlbefinden des Patienten ausgerichtet. Das „Herzstück“ dieses Gerätes bildet das erste voll digitale Datenerfassungssystem der Welt: Eine kürzere Datenakquisition macht z.B. bewegte Objekte (wie etwa das Herz) besser darstellbar.
Wenn Sie mehr wissen wollen, lesen Sie bitte die 3.0T-MR-Detailinformation.

Tydligen en av de få kameror i EU som har Tesla3..spännande..då kan inget dölja sig därinne i huvudet:-)

Imorgon hoppas jag känna mig pigg nog för ett IKEA-race..
Grannen E är på minisemester och jag har hennes nycklar och soffa så ikväll taggar jag ner tidigt och sover i hennes lägenhet..Hoppas på en god natts sömn..
På söndag så har vi då äntligen barnvakt (mellan 10-17) så att jag och hemlige mannen kan få en andningspaus..inget har vi bestämt,vardagen har rullat fort och vi är så slutkörda så vi är villiga att bara betala för en lugn dag..kanske vi stannar i grannens lägenhet och bara slöar eller så försöker vi fånga dagen och beger oss till city för lite kaffe och museum?!

1 kommentar:

ankinhu sa...

Härligt med tid tillsammans och skönt att inte planera för mycket. SKÖT om er och njut
Kram Anki