Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

lördag 3 oktober 2009

Sömn

Jag sov och oj,oj vad jag sov.
Lade mig vid 21,tog halv Atarax..pluggade in cdn med fågelkvitter och lugn musik..vaknade till vid 04,somnade om direkt och gick upp 08.15..och åt frukost:-)
Dricker nu kaffe och ska snart unna mig en dusch. I em blir det gos med Livia.

Jag hinner googla både det ena och andra och jag börjar inse att det är mentala som ej hunnit med "de kriser" jag haft under detta år..förstår att kroppen måste ges tid att läka och att det jag nu går igenom är en fas som måste bearbetas."Problemen" har dock förskjutits och jag har gjort många framsteg sedan jag kom hit i slutet på juni när mitt inre var sotsvart och jag kunde inte hålla mig vaken,gå eller vara i livet överhuvudtaget..jag har haft små perioder när jag kännt hopp att det kommer bli bra men har då dragit på lite för hårt och fallit igen.

Jag är min egen värsta fiende,jag föddes med en stridsvilja och ger aldrig upp och detta är nog så gott men just nu är det en förödande egenskap. Jag behöver utveckla andra egenskaper,mindfulness,vara rädd om mig, hitta må bra oaser i vardagen och framförallt ha en coach vid min sida som varsamt lär mig styra rätt i detta stora oändliga.
Jag hoppas att onsdagen kommer föra med sig en helhet,ett koncept som kan lära mig vara där jag är och att jag förstår att skynda långsamt.

1 kommentar:

Anna-Stina sa...

Jag hoppas att du skulle kunna få en coach, Mia, som håller tillbaka lite när du vill för mycket och som kan peppa i rätt stunder. Det skulle vi alla behöva, men du skulle behöva det särskilt just nu, vad jag kan förstå. Hoppas att du snart kan se en ljusning i denna jobbiga tillvaro som det har varit. Kram.