Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

söndag 9 augusti 2009

Bakslag&framsteg

Tog ut mig alldeles torsdag/fredag. Tror inte jag fattat vidden av det hela utan så fort jag känner att men nu liknar jag mig själv-så boom...Slutade med Ataraxen-sover som en kråka..spydde som en gris under lördagens morgon (dvs frukosten kom upp igen).Hemlige mannen skickade iväg mig till kompisarnas lägenhet och där befann jag mig under lördagen..läser mkt böcker och hittade bl a Tommy Hellstens böcker (titlar som Flodhästen i vardagsrummet,Gör mindre så får du mer gjort etc). Jisses,det var som en karbon kopia utav de frågor som jag grubblat på..jag läste,grät och börjar förstå..Jag kände oxå enorm ilska mot hemlige mannen och det som hände oss tidigare under våren och jag fick ur mig allt till honom med vreden som legat och pyrt längst därinne..hemlige mannen är en klok man,han lyssnade,tog emot och resonerade utan att förändra mitt budskap..Han är dock stark (står emot att ta över mitt problem) för han kan ej underlätta för mig genom att bära mig igenom denna personliga kris men han håller mig i handen och låter mig gråta,prata och vara arg i hans famn..Sov i kompisarnas lägenhet,slocknade 21 igår men vaknar 04..inte bra...ikväll lägger jag mig senare,är inte lika duktig,in med Ataraxen och hoppas på god sömn hemma.Tror det är viktigt att fortsätta tills jag får in bra rutiner och verkligen kan slappna av..

Idag gick vi långpromenad till Schönbrunn,jag hade ensamtid med Gustaf i sandlådan i mer än en timme och det var roligt,inte bara sitta av tid.
Jag tränar på att bryta mina prestationsmönster och bara vara utan att bli "stressad".Fantastiskt om jag lyckas..
Ikväll känner ag mig bara lite yr men inte helt slut och kan nog faktiskt lyckas med att vara uppe längre än till 21:-)

1 kommentar:

Anki Hu sa...

Kära goa Mia,
Det låter så jobbigt att du inte får sova ordentligt en längre tid.Här kommer en "syster"rekommendation.Varför håller du på och hattar fram och tillbaka med Ataraxen. Jag tror att om du tar den regelbundet i ex.2 veckor så kanske du kommer in i en bra sömnrytm som kanske står sig längre,vad tror du om det?
Skulle gärna varit en extramormor om jag funnits nära.
Kramar Anki