Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

lördag 24 januari 2009

Om barn som inte ville sova..

..suck..varför slutar alla aktiveteter med att barnen helt slås ut av störda rutiner?
Vi for in till city imorse och äntligen kan jag lägga undan mina vinterskor som jag tog med mig från Jämtland..I dag var det strålande solsken och vi kunde sitta på vår balkong i bara tröjororna och njuta av värmen..i januari-det ni:-)

Nåja, skor hittade vi, ett McDonalds besök gjorde vi och sedan till "fina affären" för chips och öl..ngt fattigare så var det dags att ta hos hem..Vi tänkte gå hem men då drog det igång-Gustaf ville ur sin vagn, Livia vägrade somna utan ville tutta..tror att hon idag har en "öka produktionen" dvs typ efter 30 min var det dags igen..typiskt när vi äntligen kom ut från lägenheten på lite äventyr..Eftersom Gustaf var helt galen så avbröt vi promendsförsöket hem och tog tunnelbanan..150 m från lägenheten så gav Livia upp och somnade..väl hemma så försökte vi få Gustaf att sova men det slutade i skrikopera och förtvivlade föräldrar..efter blöjbyte,välling mm så somnade han 45 min och vaknade sedan upp igen tvärilsk..och Livia sov även hon endast 30 min-sedan vaknade hon upp och skrek-ytterst ovanligt. Pulsen steg..hemlige mannen skickade jag iväg på affären och efter sjuttielva avsnitt av Pingu på datorn så blev Gustaf lugn och Livia satt även hon vaken i babysittern-men dock tyst:-)Livia somnade till slut efter ca 9h vakentid med småsnuttar av sömn insprängt..hon som vant oss med att sova 3-5 timmar i stöten..

Nu ligger lugnet i lägenheten och jag säger god natt..helt slut och kl är 21.15..

Inga kommentarer: