Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

söndag 4 januari 2009

Girig-japp det är jag!

På fler år att leva..

Idag föll jag mentalt....fick svimminingskänslor..när detta hände fick jag panik, plötsligt var sommaren tillbaka och jag blev vettskrämd..kallsvettig, har varit yrslig från och till i 2 dagar nu, hummande ljud i öronen m m..Började genast fundera på om detta hade samband med att jag nu slutat ta Fragminsprutor (har sprutat detta i magen sedan v.12), cystan växer fort?vad händer, lätt hypokondri?

Maken peppade mig genast med att säga att det är förmodligen stress och det vet jag själv innerst inne..sover som en kratta, ammar, dagarna är att finnas tillhands för de små, plocka, laga mat, tvätta you name it..känns som man springer i 360 graders cirklar..

Åt en banan och förstod då sammanhanget-dvs jag mådde bättre:-)Fick förmodligen ett blodsockerfall efter julens/nyårs chokladorgier och nu håller jag på att dra ner på sockret i kombination med stress.

Men, efter en summering av senaste tiden med barnafödsel, chockbesked om cystan som blev ett tillfälligt bra besked, till omställningen att komma till ett nytt land, till att maken jobbade heltid första tiden, till släktbesök i en vecka, till att sonen nu varit sjuk en vecka med humör därefter så ser jag själv svaret..och allt detta på 6 veckor..lägg dessutom till saknaden efter mina större tjejer hemma i Sverige så är det tufft att bära detta. Har ingen bra lösning på problemet heller men kan lova att det funderas dagligen i vårt hem hur vi kan lösa vår framtid för allas bästa.

Vi gick ut en sväng hela familjen nu ikväll och det ger energi att promenera så jag mådde bättre.

Livia är nu oxå i en utvecklingsfas och kräver närhet..hon börjar upptäcka omgivningen och den är förmodligen skrämmande..vill bara vara hos mamma..Gustaf trotsar dvs testar oss båda hur långt hans vilja kan ta honom i kombination att han inte lämnar oss dvs alla hans saker finns numera där vi finns, köket, vardagsrummet, vårt sovrum mm. Samma visa varje dag-allt dras runt!Har fått leta mig blå efter mina burkar, lock mm. Han tömmer köksskåpen:-)

Hemlige mannen stöttar allt han kan men amma kan han inte så nu funderar vi på att jag avbryter och att han kan ta en natt då och då för att jag ska få sova...

Ytterligare en dag har passerat och jag hoppas morgondagen blir bättre-eller not..Hemlige mannen lyckades krocka med en stolpe för någon vecka sedan och imorgon får vi veta vad den spräckta baklyktan kommer kosta..suck..alltid något som händer..

God kväll på er!

Inga kommentarer: