Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

fredag 16 januari 2009

Äntligen Fredag!

Så det fredag igen..Dagarna rusar förbi fast i långsamt tempo, märkligt fenomen det där:-)

Gårdagen var intressant för jag fick en tänkvärt mail från min vän U och följande stod det i mailet:

Vänner är verkligen viktiga i var människas liv.

Jag skickar detta mail för att kolla hur många som faktiskt läser sin mail. Din respons skulle vara intressant att få reda på. Lägg märke till vad du läser.
Efter att du har läst allt, kommer du att förstå varför detta blev skickats till just dig.

Människor kommer in i ditt liv av en orsak, för en period eller för resten av livet. När du förstår orsaken, kommer du också att förstå hur du skall förhålla dig till denna person. När någon kommer in i ditt liv, är det oftast för att fylla ett behov du har uttryckt. De har kommit för att hjälpa dig genom en svårighet, för att ge dig vägledning och stöd. För att hjälpa dig fysiskt, känslomässigt och spirituellt. Det kan verka som om de är sända från himlen, och det är de! De är där för det du behöver dem för. Så plötsligt, utan att du gör något fel eller på en till synes opassande tidpunkt, kommer denna person att säga eller göra något som gör att ert förhållande tar slut. Ibland dör de, andra gånger lämnar de dig. Ibland provocerar de dig och tvingar dig att fatta ett beslut. Det som är viktigt att förstå, är att ditt behov är mättad, ditt öde är fullbordat, deras arbete är utfört. Den bön du skickade till universum har blivit bönhörd, och det är nu dags att gå vidare. Några människor kommer in i ditt liv för en PERIOD, för att det är din tur att dela med dig, att växa eller att lära. De ger dig en upplevelse, lugn eller bara får dig att le! Kanske lär de dig eller visar dig något du aldrig gjort förut. Vanligen ger de dig en ofantlig mängd av glädje. Tro på det* Det är äkta! Men bara för en period. Livslånga förhållanden lär dig livslånga läxor, sådant du måste bygga upp för att få en solid känslomässig grund. Ditt jobb är att acceptera läxan, älska denna människa och använda det du har lärt i andra relationer och områden av ditt liv. Det sägs att kärleken är blind, men vänskapen är klarsynt. Tack för att du är en del av mitt liv, antingen det är för en period eller för resten av livet.

Jag skickade detta vidare till några vänner och det dröjde inte länge förräns svaren kom in..bl a fick jag ett svar från en person som verkligen vände mitt liv upp och ner för ca 6 år sedan, det var verkligen ilska, glädje, tårar och utmaning av den större sorten...vi har hörts då och då,mkt sporadiskt men ibland får man bara känslan att det är dags att höra av sig..Det märkliga var oxå att hemlige mannen och jag haft en emotionell knut som legat och skavt under lång tid och som oxå kulminerade här i veckan..och döm om min förvåning när denna person helt plötsligt-utan att veta om det-tillför en del pusselbitar som jag behöver för att kunna gå vidare med den knut som finns/fanns mellan mig och hemlige mannen.. än en gång så förundras jag över ödet/det stora okända tillför oss som människor; om man stannar upp och lyssnar, ser budskapen..Så gårdagen blev än bättre än vad jag postade i bloggen igår..så märkligt men spännande!!

Jag tror någonstans på att livet är en tråd som börjar när vi föds och som slutar när vi dör och däremellan pågår livet med sina hårda läxor, smällar som gör ont, förluster, kärlek,ilska, människor som sticker en i ryggen, människor som lyfter än mm-precis som mailet ovan beskriver. Alla har vi vår egen tro men detta är min-att jag kan ej undkomma mitt öde och jag vet från alla kriser jag haft, för all smärta så har det någonstans där bakom funnits en livsläxa som fört mig vidare i mitt liv..

Men, nu är det alltså fredag och hemlige mannen kommer hem redan kl 13..

Imorgon lördag ska vi ta oss in till city och göra lite ärenden och jag har lovat hemlige mannen ett besök på McD så han får äta "Hurtlgurtl" whatever, vet ej hur man stavar men det låter så iallafall när han försöker berätta..tydligen HEMSKT onyttigt och fettdrypande..bacon och friterad Emmentaler (ost).Jag ska leta upp inomhus skor för träning..

På söndag kommer hemlige mannens syster hit för att träffa oss alla och det blir traditionell österrike fika-underbart god äppelkaka med grädde och annat med fett i:-)

Ha en skön helg och berätta gärna för era vänner hur mkt de betyder för er!

1 kommentar:

Christina M sa...

Huettengaudi;-)
McD grejjen alltsa;)