Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

fredag 16 december 2011

Ögonen går i kors

Efter dagis gick vi ner till slottet för julmarknad. Det hade duggat lite tidigare på dagen men som stora L sa; vilken tur att det inte regnar nu..knacka, sa jag och det gjorde hon på närmsta vägg..men inte hjälpte det. Det började vräka ner och där stod vi med våra Würstel och kallnande potatisar.. Efter ett varv runt slottsgården och akutätning tog vi spårvagnen hem. Barnen var dock nöjda men modern hade hoppats på att få lite julstämning men i spöregn-njaeee..
Hemlige mannen kom hem vid 22.15 men stank som om han inhalerat cigarettrök hela kvällen ( vilket han hade gjort men dock ej sin egen). Jag kom inte till ro när vi lagt oss utan tog täcke och kudde till soffan och tänkte jag skulle slutföra Greys säsong 6-skulle inte ha gjort det..de två sista avsnitten var otroligt spännande så där låg jag med spänningsfaktor hög..stängde av typ vid 01, slumrade in men sedan small det i lägenheten..naturligtvis hade våra gardinstänger ( som handyman skulle borrat upp) fallit ner på golvet och metall som faller-högt ljud!!Med hjärtat pumpande försöka komma till ro igen..min gissning är att jag måste ha somnat om vid 02-02.30 och idag är jag trött med stort T ( och maken med då även han vaknade till mitt inatten). Fredagar innebär att jag fixar barnen innan dagis och maken kör dem. Jag låg och lyssnade efter sonens arga stämma men det lät som en ljuv kör av änglaröster i vardagsrummet..började ana oråd..vi har som regel att de får öppna sin chokladkalender innan dagis och sin leksakskalender efter dagis ( försök ta ifrån dem leksakerna eller säg åt dem att sluta leka och klä på sig istället). Maken som måste varit mer än yr ( eller kallt beräknade så att han fick äta frukost i tysthet utan barnskrik) hade köpt sig lugn och låtit dem öppna leksakskalendern..stor brottningsmatch utbröt med sonen när han skulle göras klar för dagis.. som inte skulle klä på sig utan skulle leka..suck..bra morgon på en fantastisk natt.

Idag ska jag dock på besök hos E och det ser jag framemot. Imorgon kommer mamma och helgen kommer försvinna fort...

Inga kommentarer: