Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

lördag 31 december 2011

Krönika 2011


Januari: Startade med sjukdomar. Mamma kom på besök i några dagar till oss i Wien. Stor-Hanna kom till oss.

Februari: Tog beslutet om att säga upp mig! Kastade mig rakt ut i det okända, utan jobb och  ingen aning om framtiden skulle innebära. Var modell för en dag med äldsta dottern och finaste vännerna K(A) och K. Lade ut mitt lilla hus till försäljning.

Mars: Lilla Mollie föds (systerdotter). Jag upptäcker långfärdsskridskor med min gamle lumparkompis T på storsjöns is. Lovely!

April: Påsklov i Wien för alla barnen. Tvåan och treans födelsedag firas med magsjuka ( alla fick den). När jag återkommer till Sverige har K och K fixat med hyrsläp och följer med ut och tömmer huset. Ett stort ok lämnade mina axlar.

Maj: Håller föreläsning som ger högsta utdelning ( ett steg till mitt kommande företag) men oxå en föreläsning som sent ska glömmas; BIMBON! Ettan sjunger på vårkonserten så tårarna flödar. Köper pulsklocka.
Blir antagen till mina sommarkurser på universitetet.Börjar göra avslut på mitt liv i Jämtland.

Juni: Firar tre år efter min hjärnop och midsommar firas jag med bästa familjen i Döviken. Hade besök från Kanada och spenderade en helg i Stockholm med honom ( och nationaldagen). Åker annars mest runt och äter tårta ( förutom på min egen arbetsplats). 

Juli: Flyttar med mina 14 banankartonger. Juli blåser och regnar bort. Bomben smäller i Oslo.
"Semester"

Idag började maken jobba igen efter sin "semester".
En vecka med barnen på dagis och Hanna som styrde upp vardagen.
En vecka med sjuk dotter som slutade med inläggning på sjukhus.
En vecka med sjuk dotter i hemmet på pencillin.
En vecka när barnen var på dagsutflykter men med en fru som tvingade honom till arbetsprestationer och rensning i hemmet,
Dock tycker jag att han ser ut att vara i fint skick när han skickades iväg imorse..

Augusti: Ettan kommer i två veckor. Jag bråkar med AMS. Det är sjukt varmt och vi jagar "grönsoppor".Min barrekompis får en liten tjej den 30 augusti och den 1 september kommer Elin, min brorsdotter.

September:  Stora H förbereder för avslut och Stora-L kommer till oss. Vi åkte på minivandringar med barnen (Myrafälle) . Maken och jag åkte bort två nätter till Dillys. Fick betyg på mina sommarkurser och startade A-kursen i religionsvetenskap. Löptränar med min amerikanske klient.

Oktober: Vi är alla förkylda en sväng. Tvåan anländer från Sverige och vi har en mysig vecka med tursamt väder. Svenska Quinns drar igång och Stor-Hanna lämnar oss.


November: Laternenfest, julbasar och Finanzamt. Mitt hus säljs!!!!!!!


December: Jag blir egenföretagare (riktat mot Sverige), vi döper barnen, mamma kommer hit några dagar. Avslutar året med att ALLA blir ordentligt förkylda med envis hosta.


Ja, ett händelserikt år och nu väntar 2012 med sitt innehåll!


GOTT NYTT ÅR hälsar vi från Wien!!

1 kommentar:

Thorsten Schütte sa...

Det var ett händelserikt år. Önskar lagom många och framför allt positiva händelser under det kommande skottåret!