Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

torsdag 28 januari 2010

Trött

Märks direkt när jag varit lite kaxig och lagt mig liiiittee senare än 21.30 och fått kliva upp vid 06..då blir hela dagen som ett töcken.

Min läkare bedömde att jag bör ta min medicin tills augusti då den fasas ut. Hon tycker jag har gjort stora framsteg men att jag ska ta det lite lugnt,speciellt med sömnen,dvs ha fasta rutiner och inte slarva med att skjuta på läggningstiden.
Annars så hejar hon på att jag fått jobb och vi pratade en del runt detta och gender i Österrike..Vojne,vojne säger jag bara.

Att vara kvinna och ha en karriär,stort hot och mycket maktstrategier från dem med penisar. Jag märker oxå att attityden här, även bland de yngre är,att kvinnan ska hållas vid sin läst och maken ska ha sin "frihet".
Tycker Kamilla sade det bra häromdagen:Man får inte jobba på söndagar då man ska helga vilodagen men det är ok att gå och köpa sig en "kvinna". Prostution är lagligt här och bordellerna är många i city..
En kvinna är något av ett objekt. En vän till mig kom strålandes och berättade; min man (de skiljde sig pga att han inte kunde leva sitt ungkarlsliv då de fick barn ) och nu har de flyttat ihop igen när barnet snart är 3..Men,tillbaka till sak; min man har erbjudit mig att vara hemmafru så fort han öppnar eget. Då behöver jag inte jobba utan bara sköta hemmet och barnen..just nu sliter jag så ont med att jobba 75% och behöva sköta matlagning,tvättning och städning så det ska bli superbra (maken jobbar natt och har en del fridagar men det är "hans" tid)..Argghh-jag höll på att falla baklänges.Paret är i 25-årsåldern..men,jag säger det igen;valet är fritt för enskild familj.

Inga kommentarer: