Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

lördag 7 juni 2008

Landat i min verklighet..

Hemlige mannen och sonen sov här som sagt och det var som vilken familjekväll som helst-sonen somnade efter 10 min protester vid 20.30 på toan och mamman somnade ca 1 timme senare och hemlige mannnen tillbringade sin kväll ensam med att titta på film-precis som vanligt alltså:-)

Det var dock skönt att få ha dem här en stund och "låtsas" att allt är som det brukar.

Jag har landat i min situation mentalt och känner en nyfikenhet inför vad som komma skall..jag har tittat på en hjärnop på nätet (tack kära S för en sansad op)för först hamnade jag på en op där man var tvungen att snabbt op och det var lite Frankenstein öve det hela men op två var verkligen intressant och då jag har ärr på de flesta ställen på kroppen (bland annat hyvlade de ben från smalbenet och satte in i min fot för ca 15 år sedan)så inser jag att ben är ben (även om det kallas kranie i huvudet)och vävnad är vävnad..
Känner mig lite kaxig och tycker nu att det är lite fånigt att jag ligger i min sjukhussäng-men, inser oxå att det är en falsk säkerhet jag skapat och ska inte (som jag brukar)dra på och vara som "vanligt". Antar att jag kommer falla lite igen när vi väl får op-tiden men då jag läst mycket om kriser/krishantering och debriefat andra i liknande situationer så känner jag igen alla stegen även om det är lätt att bli uppäten av sina känslor och rädslan för det okända-rädslan är hotet och för mig så botas rädslan med fakta (som jag tyvärr ännu ej fått).

Idag kommer hemlige mannen utan galne sonen som våra underbara grannar tagit sig an idag-sonen ska hjälpa till att lägga golv:-)Själv ska maken och jag ta oss ut i solen och bara vara...imorgon kommer de båda igen och sover över för att vara här när(om)beskedet kommer att vi kan åka..

Idag fick jag toppenbesked från R..hon och C ställer upp och hjälper mig med Expo Norr där jag bokade en monterplats innan "skitcystan". Ni är obetalbara för det som ni gör för mig..Tack!!

Nu ska jag softa (som jag gjort i 2 veckor) men vet när man kan softa nästa gång?!

Inga kommentarer: