Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

onsdag 7 mars 2012

Internationella kvinnodagen

Idag fyller min systerdotter Mollie hela ETT år-grattis!I bakgrunden skymtar storasyster. Det är vid sådana här tillfällen det är tråkigt att bo långt borta..

 Min mormor skulle ha fyllt 90 år idag om hon fått leva..men hon dog redan på 80-talet alldeles för tidigt.

Denna dag kommer spenderas som sagt med seminarium om fornnordisk religion-idag kommer vi hantera gudarna Tor&Oden mfl. I eftermiddag kommer jag kunna pusta ut lite även om jag måste åka in till staden men jag ska lyxa till det och köpa nya skor-till mig själv. Offerterna hämtas och till jobb ett för  mer info om måndagen. Nu får jag lite erbjudande ( små sådana) men min mail skickas runt tydligen i Wien-roligt men jag måste nu börja tacka nej då jag är för splittrad. Dessutom vet jag inte mina kommande tider för tyskakurs och vågar inte binda upp mig då jag nu helhjärtat ska satsa på att lära mig mitt nya hemlands språk.

Inga kommentarer: