Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

lördag 31 mars 2012

Galet trött och balkongen

Fredag: riktigt rolig kväll med svensktjejerna och jag förlorade oskulden...dvs. kom hem EFTER 23..har aldrig hänt förut;-) Svårt att varva ner och sömnen blev sådär..känslig som jag är har dagen blivit jobbig..har varit som bakfull hela dagen trots vit kväll igår.
Lördag: maken och jag tömde balkongen på skräp och jag fick vara med på återvinningen..fann oxå ut att den finns en bara 3 minuter hemifrån oss..karljäkel..

Till Mömax-Österrikes IKEA..allt har de snott från IKEAs design (dvs hur affären är uppbyggd till lånekassar) förutom att all deras design går i lila och orange..urkk..dessutom var det knappt inget folk där men dubbelt så mkt personal som IKEA.
vi kom dock hem med två liggbäddar..dock upptäckte jag i kassan att trots vi tydligt sagt till om liggbädden hade vi fått två klappstolar enligt bild..tur att vi upptäckte det i affären och inte när vi kom hem..hela inköpet tog mer tid än beräknat och yra som vi var blev det fler missöden..vidare till Obi och vassvägg ( ser dig framför mig E på spårvagnen-den var inte lätt att bära). Kom hem med smultronsplantor, tomater och två större träd som ska ut på balkongen..dock inte idag då det blåser orkan..Härligt är det med alla växter och jorden..det kommer blomstra och mysas på balkongen i år..

Imorgon ska vi på Österrikes största äggjakt (tack J för tipset)..det är tydligen chokladtillverkaren Lindt som lagt ut 10.000 chokladharar nere vid slottet..vi planerar för att vara först på plats:-)
Ikväll blir det sängen typ vid 20..har släpat mig fram hela dagen och vill sova..

Inga kommentarer: