Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

måndag 20 februari 2012

Tredje gången gillt

Kursförslag 1: Tyska för analfabeter
Arrogant bemötande och jag fattade ingenting.
Kursförslag 2: Tyska för invandrare
Jag missar datumet.
Kursförslag 3: Jag väljer själv och de betalar. Jag har alltså idag besökt mitt favoritställe alla kategorier AMS-not. Missade min föreläsning på universitetet pga. detta obligatoriska besök men så här i efterhand var det värt det;-)
Jag svarade på frågan om jag är gift med en österrikare: JA
Jag lämnade fram min arbetsplats broschyr och Mag Tjänsteman säger; det där är riktigt bra. Resultat: Frun får äntligen möjlighet till tyskakurs. Nu gäller det att hitta en bra kurs.

Firade med att fixa en matta till fyran med tre prinssessor på och wallstickers med alfabet och siffror till de båda små. Nu ska det övas.

Inga kommentarer: