Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

måndag 6 februari 2012

Morgon i Wien

Vilken resa..tåget blev försenat och dessutom var det som att åka i en bastu-kontrast mot iskylan. Kläder av/på. Kom fram till Arlanda vid 23.40, hittade till Fly&Rest, kvitterade ut nyckeln, gick till rummet för att inse att det låg mittemot de gemensamma toaletterna-kul då jag hade mitt rum till 09 insåg jag att det var nog flera som skulle iväg tidigare och förmodligen skulle toaletterna brukas ofta..försökte byta rum men icke..fick med mig öronproppar iallafall..somnade vid 00.30 och vaknade vid 02.30 då en liten unge skrek hysteriskt i säkert 20 minuter och inga proppar stängde det ljudet ute..suck..somnade om och vaknade 05 då rumsgrannen gjorde sig klar för att åka iväg..somnade om och  vaknade 06 när nästa skulle iväg..då gav jag upp och var riktigt, riktigt trött..gick upp och försökte äta frukost men kunde inte få ner något mer än kaffe. Till flyget, fick välja plats och satte mig långt fram och fick en resande  stenkrossare från Sundsvall som reskompis dvs. han sålde maskiner som krossar sten. De två timmarna "flög" förbi och vips var det lite turbulens (då vet jag att jag närmar mig flygplatsen) och vi var nere. Vilken lättnad och de 12 minus som mötte mig kändes som en vårfläkt-ingen dunjacka på inte, vägra vinter. Småttarna vad vilda av lycka när jag kom hem (och jag oxå) och det blev lilla julafton att öppna resväskan. Jag tog mig sedan tid att landa in i soffan och mysa med film då båda är sjuka och de fick gosa av sig. Hemlige mannen dök oxå upp tidigt, vid 15 och jag mös att få ha dem alla nära. Dessutom insåg jag att resa bort är bra-kom hem till nystädat hem och maken förklarade alla bra städpryttlar han införskaffat och att städning kan "nog" bli kul med rätt saker;-) Jag fick kämpa för att hålla mig vaken till 20 då barnen nattades och 20.30 låg jag i sängen och tror jag somnade innan 21..vaknade till vid 00.30 pigg och trodde det var dag-not. Somnade om och sov till 05.45 då maken klev upp. De har snöat här och han ville åka tidigt då han misstänkte kaos på vägen till jobbet..i vanliga fall tar det ca 40 minuter men idag tog det ca 1, 30 h. Snöröjningen startade imorse vid 06 med att skrapa asfalten..det har kommit typ 1,5 cm men de är noga, riktigt noga:-) Nu ska det blir seminarium i 3 timmar om religionsfilosofi och i em skiftas jag och stora-L om barnen. Jag tror mig behöva komma ut och få lite luft och en promenad.

Inga kommentarer: