Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

söndag 12 maj 2013

Lovely regn och skrivhelg

Helgen gick i väldans fart, instängd som jag var på femte våningen..dock var det till stor nytta då min draft om ca 70 sidor är klart..nu har jag veckan på mig att läsa igenom, korrigera och se till att jag följer en röd tråd. Mysigt att sitta för mig själv med regnet smattrande mot rutorna. Jag passade på att ta en långpromenad under lördagen till Wien Mitte och lunch..kommer trivas finfint när vi flyttat dit i december..
Det är en vecka med full aktivitet som väntar..Sverigebesök på självaste födelsedagen, svenska konversationskurs med härliga gänget imorgon och något träningspass hoppas jag oxå kunna klämma in..firade denna Mors Dag med att gå en timme i regnet nere på slottet- skönt att få rensa hjärnan.

Jag är mäkta imponerad över min hjärnas kapacitet..jag har fortfarande sviter efter hjärnoperationen som jag lever med..stress och ljudkänslig och kan få en enorm trötthet som slår till när hjärnan är överstimulerad..detta är ett litet handikapp efter allt som jag var med om men ändå upplever jag att jag fixar det mesta hyfsat bra..jobbar med info dagarna i ända och skriver nu en magister-uppsats..hade någon sagt det åt mig för 2 år sedan att jag skulle göra allt det som jag klarar idag hade jag slagit till idioten;-) Jag behöver dock återhämtning och hoppas få tillfälle till det oxå..men viktigast är att jag prioriterar hårt vad som är måsten och vad som är mindre prio..och då funkar det..jag har fått sätta vänskaper i väntläge men det beror på just att jag kan inte maximera inflödet just nu..Hursom- det rullar på och nu är det dessutom nedräkning till semestern i Sverige..ca 3 veckor kvar..jippih!!

1 kommentar:

Maria sa...

Vänskaper i vänteläge är fortfarande vänskap.
<3