Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

torsdag 25 augusti 2011

Vind, sovmorgon och ett första steg

Nu är det tyst..ingen ettan i vardagsrummet som lite morgontrött hasar sig upp på morgonen..Pratade dock med henne på FB (tack för teknik och sociala medier) och hon var tidigt uppe. Inatt vaknade vi till och slogs om täcket-temperaturen hade gått ner säkert till 18 grader...men fristen var kort..37 grader utlovat idag.

Hemlige mannen har klarat sin arbetsinsats för denna sommar och nu börjar kollegorna komma tillbaks efter semestern- mer tid att vara hemma hoppas vi.

Ett mail ivägskickat för företag nummer 1. Nu ska det bli spännande att se om det blir någon respons för hösten-roligt!

Min första kurs har startat med inläsning-dock är jag lite besviken då skolan lagt tenta v.44 dvs när tvåan ska komma. Om jag inte skickar in i tid kan jag inte få VG utan endast G. Jag läser på två universitet och de har olika inställning till distansstudier. Ett universitet lämnar ut uppgifter och tenta-datum direkt då distans innebär att kunna lägga upp sin egen tidplan. Det andra universitetet toppstyr och släpper inga uppgifter tidigare.
Nu blir det disciplin för att fixa båda kurserna under hösten. Kommer att ha seminarier över nätet varje fredag-kommer jag att gilla då man får diskutera verbalt och inte endast skriva.
Jag skjuter tyska på universitet på framtiden- kör min Rosetta-kurs i datorn tsv.
Nu börjar jag svettas igen..har dock tappat 1,5 kg i vikt-vätska förmodligen..

Inga kommentarer: