Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

torsdag 18 augusti 2011

Torsdag - det är så VARMT

Jag blir tokig..min kropp är ej gjord för denna värmebölja. Ej heller kunde jag dra till badet då jag MÅSTE slutföra min uppsats. Kan säga att idag är jag inte snabb i värmen men är nästan klar för att kunna skicka in.
Imorgon ska jag få ett Österrike-bankkonto. Har med mig E (som jag träffar för första gången imorgon) som kan språket utantill och som tar sig tid för mig. Hemlige mannen har fullt upp med sitt jobb- kan inte komma loss förrän om ca 2 veckor och jag ytterst tacksam att E ställer upp. Hon har dessutom beställt en termin och kollat upp vad jag behöver ha med mig:-) Hur vi fann varandra? Bloggarna -tänk vad fantastiskt det är med internet och nätverk. Jag behöver mitt konto lite fort då jag har lite planer som jag önskar få igång typ nästa vecka;-)

Fyran ska bli blöjfri. Just nu sitter hon på pottan i vardagsrummet ( snart en halvtimme utan resultat). Soffan är inbäddad i kisslakan ( dvs lakan som ska stå emot en ev. olycka). Hon har haft en olycka sedan hon kom hem från dagis. De har försökt i olika omgångar på dagis att hon ska bli torr - de tycker hon stor nu och skulle varit blöjfri redan.. men jag upplever att hon inte är mogen. När hon var inlagd fick de "tvinga" henne att tömma blåsan..hon verkar inte ha samma koppling som vi andra mellan hjärna och blåsa. Vi provar ett tag får vi se.

Inga kommentarer: