Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

onsdag 17 augusti 2011

Onsdag-varmt och yr i huvudet

Praterdags-igen;-)
Summeras enligt följande: en potatisbulle- mkt friterad och med vitlöksolja, som dumpades i mitt knä av ettan..hade precis varnat henne då hon balanserade maten att jag ej önskade fläckar på byxorna..då tappade hon tallriken som sagt i knäet;-)
Mexikanska hattar och discokaruseller-trodde jag skulle kräkas.
Solen glöder varm- idag var det 28 grader och mitt skinn skiftade från ljustbrun till knallröd tomat. Detta skedde på ca 2,5 timme på Prater.
Vi åkte en cool attraktion- man stod som på en platta och hade en stor filmduk framför sig. Vi var i "flygplanet" och åkte igenom Wiens tunnelbana, vatten och över Schönbrunn. Så coolt!!Det skakade och tiltades och vi var omskakade men nöjda när vi klev av.

I hemmet har det idag bakats valnötsbröd och gjorts Thai-mat. Köttbullar i jordnötssås med nudlar. Kock/bagerska? Frun i hemmet- hon tyckte det var ganska kul oxå;-) Jag håller på att tappa stinget och min image:-)

Barnen var uppspelta idag med-dagis har den inverkan men de var riktigt glada när de kom hem idag. Pratade med Tvåan på Skype som är hos kompisen E. Hon är saknad hos oss och Ettan hade gärna haft sin åkkompis idag. Dock var Tvåan nöjd med att vara hemma i höstrusket för värmen är inget hon gillar.

Imorgon plugg och sol/bad på eftermiddagen.

Inga kommentarer: