Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

fredag 19 mars 2010

Tankevurpa

Under dessa dagar har jag som sagt gått i vårdkläder. Jag tyckte passformen på byxorna var urusel men vågade inget säga då jag inte kunde knäppa knappen.
Igår höll jag på tuppa av då jag inte kunde andas ordentligt. Byt byxor tycker ni?Inte så enkelt då man är registrerad och får ut sin storlek i en plaggomat-en maskin som spottar ut dina kläder.
Men,men-idag var det avslutning för några ssk-studenter och de hade med sig kakor.
Ska du inte ta en,frågade de..Njae,sa jag..måste erkänna att jag inte kan knäppa knappen så jag är förmodligen lite tjock och bör tänka på vikten..då säger alla 7 kvinnor där-det kan vi inte heller..

Igen,jag tar på mig skulden (lixom mina kollegor)att vi kan ej knäppa knappen..och ifrågasätter oss själva..på måndag så ska jag ringa den som är ansvarig för byxorna, för snabb gallupen säger att kvinnor passar inte i byxorna och de flesta som inte har långsmal kropp utan höfter kan inte bära byxorna..Varför har det beställts så?
Ikväll frossar jag och skiter i byxknappen:-)

Inga kommentarer: