Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

lördag 27 mars 2010

Stegräknare

Eftersom min kropp nekar mig "tyngre fysisk" aktivitet så har jag införskaffat mig en stegräknare (ja,jag behöver en morot). 10.000 steg per dag är rekommenderat dvs ca 7,5 km per dag. Igår var premiär..eftersom jag springer över hela sjukhuset så tyckte jag att det borde ge utdelning-ehh, kan säga så här; igår hade jag 7,500 steg kvar till de däringa 10.000 efter en hel dag i stegräknarems våld:-)
Jag ska försöka ta 5000 steg per dag då jag tydligen inte är så rörlig som jag trott..
Min trötthet beror på järnet, efter 3 "järnsupar" så har jag ingen yrsel och känner mig piggare..nu är de dock slut så jag hoppas hemlige mannen packar ner ett rör när han kommer nu på onsdag.

Enligt rapporterna så har Au-pairerna hittat varandra och barnen verkar ta det med ro. Hemlige mannen har haft en ölkväll och tydligen så måste han in och arbeta för riket under denna helg..Praktiskt med två barnvakter då;-)

I helgen blir det lugnt, packar Tradera paket och jag och lilltjejen ska sy hennes påskdisco klänning. Hoppas på fika-sällskap i dag och imorgon.

Ytterligare en tjej har kontaktat mig med samma cysta som jag har..blir så glad att bloggen kan stötta för jag minns såväl hur det var då det fanns så otroligt lite info om cystan när jag blev sjuk.

Inga kommentarer: