Stjärnfamilj

Stjärnfamilj

söndag 1 november 2009

Najs helg


Gustaf inspekterar mamma innan avfärd:-)


Igår lyckades vi komma till IKEA (tillsammans med de övriga 1,6 miljonerna i Wien).Rushade igenom och hittade det mesta på listan (förutom gardiner och gardinstänger-där vägrade hemlige mannen ut sig så jag hoppas hinna med detta nästa vecka-annars får K hålla tillgodo med ICA-hemtex,svarta sopsäckar tsv;-))
Hem till hotellet,och jisses,vad fint det var för att vara militärhotell..där kommer vi sova fler gånger,billigt och superbra sängar och nära hem, typ 5 minuters promenad..Vi sov middag,shoppade hem slaskmat och 20.30 släckte jag lampan och sov till 07.30:-)Hemlige mannen kollad någon dubbad tyskfilm och jag vet inte när han lade sig-så borta var jag (dock,jag fuskade,tog A).Efter frukostringde vi hem och kollade läget-allt hade gått superbra,barnen hade lagt sig vid 19 och vaknade vid 08:-)Ja,förutom Livia som vaknade 24 och 06 för välling..hon äter och äter och ut kommer det oxå..vad sägs om 4 brunblöjor inom 2h?Det är tänder igen på G-hon får en i veckan just nu..suck..



Nåväl,då läget var lugnt så susade vi ner till Schallaburg..tog lyxfika och sedan guidad rundvanding på tyska..jag var ubertrött så jag satte mig i barnrummet då jag inte fattade mkt av den dialektala berättelsen om Napoleon. Hemlige mannen var dock nöjd..hem,möttes av hysteriskt glada barn och det var faktiskt skönt att komma hem..dock så inser vi att vi behöver göra fler ego-trippar för detta var den första på 3 år!!!!!!

Inga kommentarer: